Dagens...lägenhet!

Här kan man se lite mer av vårt T-formade vardagsrum, där "benet" på T-et i princip består av bokhyllor och skåp. Och en fåtölj, det är mitt lilla bibliotekshörn med utsikt över Kallebäck, Skår och Delsjöskogen. Klädseln är vad som var lämpligt för en promenad till barnen skola på eftermiddagen; vi hade sista utvecklingssamtalet i grundskolan. För den här gången, Maja börjar ju till hösten.



Kofta: Zara
Klänning: hemsydd
Lampa och vitt skåp: från mormor, skåpet stod på vinden i min morfars föräldrahem, så det kan mycket väl vara 100 år eller mer.
Svarta bokhyllor: Grovsoprummet på Djurgårdsgatan (flyttade därifrån -95)
Vita bokhyllor: Ärvda av Blåva Anna
Nöthårsmatta: Fått av mamma, som fått den av någon som skulle slänga den
Soffa och fåtöljer: IKEA
Konstverk av Andreas Vesterlund
Soffbord och knappt synlig köksstol: okänt ursprung, jag kan bara inte komma ihåg vem vi fått dem av, stolarna kan vara från min moster.

Hyllorna som ligger ovanpå det vita skåpet ska så småningom sättas upp, bara vi kommer på var.

Kommentarer
Postat av: Älvan

Det ser mkt trevligt ut!

2010-04-14 @ 20:51:04
URL: http://aelvan.wordpress.com
Postat av: anna

ser rymligt och fint ut!

tjusig klänning!

Postat av: Bim HD

Ser häftigt och stort ut :)

Hm,från vart till var? har nog missat något angående flytten eller så - bara uppfattat, packar flyttlådor :)

Må så grankott...

2010-04-17 @ 17:45:07
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0