Symässa

Igår var jag på Symässa i pjäshallen på Kviberg. Jag gick ihop med Blåva Anna som köpte metervis med trikå till en massa klänningar som hon ska sy. Själv köpte jag detta:




Det röd/blå/gulmönstrade bandet kommer jag nog använda i medeltidssammanhang medan det röda sicksackbandet och det "kaffemönstrade" kommer att användas till moderna plagg. Sicksackbandet kommer att användas till något i den här stilen:





Kanske med annan bottenfärg dock, jag är spiller lätt - kanske gult, om jag hittar det.
Bandet med mönster med kaffepannor och kaffekvarnar kommer nog att användas till antingen ett förkläde eller en hemmaklänning.

Kommentarer
Postat av: Jessica/Mylla

Nyfiken fråga; hur syr man på sicksackband? med en rak söm eller följer man formen?

2009-10-26 @ 16:43:10
URL: http://lillajfunderar.blogg.se/?tmp
Postat av: Evis

Jag syr med raksöm mitt på.

2009-10-26 @ 21:08:34
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0