Den rosa flodhästen slår till igen

När jag visade min rosa burlesque-inspirerade klädsel som jag hade på ett trettio-årskalas förra veckan så fick jag många trevliga kommentarer- och så en fjortis som tyckte att jag såg ut som en rosa flodhäst. Nå, igår slog den rosa flodhästen till igen - eftersom jag hade samma klädsel på mig på burlesque-klubben Tip the Velvet här i Göteborg. Enda skillnde var att jag nu även hade matchande rosa blanka handskar, som jag köpt på Lindex.
Det var en mycket lyckad kväll med utklädda trevliga människor, bra musik och dans, massor av komplimanger av (företrädesvis) andra tjejer och bra uppträdanden.  Huvudattraktion var Mr Mistress, en manlig burlesqueartist från London, och han var verkligen bra - vem hade anat att en mager kille i smink och kvinnounderkläder kunde vara så läcker?
Nästan sist träffade jag också Linafie, vars blogg jag läser, samt Sugarmama från Retro de Luxe.

Kommentarer
Postat av: donnasandra

Åh vad kul! Roligt att du får användning av de fina kläderna, du var skitsnygg i dem!

2009-10-24 @ 18:23:29
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Evis

Tack Sandra! Nu är bara frågan om jag kan komma på något mer tillfälle, annars får jag väl spara dem i några år och plocka fram igen sen.

2009-10-24 @ 18:29:40
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Maritha

Snyggt. Den rosa flodhästen överbevisar fjortisen igen :D (Även om jag inte tycker att du är en flodhäst utan en het kvinna.)

2009-10-25 @ 12:01:21
Postat av: lina

Håller med om att han var otroligt bra! :D Sedan tyckte jag Lily Deluxes disknummer var festligt också :)

2009-10-25 @ 17:30:46
URL: http://linafie.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Jag är egentligen mest impad av att du pallar att sy en såpass komplicerad outfit för ett enda tillfälle som iofs visade sig bli två, men ändå! Själv stirrar jag på två klänningar som ligger och väntar på att bli avkortade. Eller har lagt dem så jag kan undvika att stirra.



Och själv skulle jag naturligtvis inte klarat att inte ge igen till fjortisen.

2009-10-25 @ 17:49:25
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Annaaa: Det var delvis ett test; nu har jag ett fungerande korsettmönster för perioden 1840-1890 om jag skulle vilja sy kläder från de perioderna. Mitt förra försök blev inte jättebra och jag har retat mig en del på det.

Men visst vill jag hitta fler tillfällen att ha den på mig. Man kan ju tänka sig andra kjolar, kanske en liten jacka etc.

2009-10-25 @ 19:37:23
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0