Ny hemmaklänning

Jag är så förtjust i min blå hemmaklänning som jag sydde i somras att jag länge tänkt göra en till. Tyget köpte jag på Tradera, men det var inte tillräckligt mycket för att jag skulle kunna göra en helklockad kjol som på den blå, så den fick en snävare kjol - och därmed ett utseende som påminner mer om 1940-tal än 1950-tal. Gillar den gör jag ändå och det är skönt att ha två att byta mellan. Hemmaklänning är nämligen det perfekta plagget för mig: inte för varmt för vår varma lägenhet och samtidigt klädsamt.


Kommentarer
Postat av: Maritha

Snälla söta underbara, skulle du kynna tänka dig att lägga upp en beskrivning på den klänningen, den är helt fantastisk. :)

2009-11-14 @ 21:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0