Ny solklänning och frisyrförsök

I veckan som gått sydde jag (äntligen) en solklänning av rutig bäckebölja som jag köpte för ett par år sen. Jag är inte 100% nöjd, men det jag är mindre nöjd med hänger mest samman med att jag hade ont om tyg. Jag ska fixa lite i ryggen, men sen får det räcka. Den uppfyller i alla fall mina baskrav för en solklänning:
1. Lämnar mycket bart så att man får solbränna
2. Täcker behåbanden

Och är söt förstås.
Jag passade också på att göra ett försök till sån där 40-talsfrisyr med rullar ovanför öronen. Det blev rätt bra faktiskt, men gelé istället för skum och mer övning ska nog till innan jag har det utanför hemmets fyra väggar - jag är helt enkelt rädd att det ska lossna och ramla ner.



Nu väntar vi bara på sol - idag var det typ 12 grader och isregn emellanåt.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fantastiskt klädsam färg på dig tycker jag, och söt modell dessutom!

2009-05-19 @ 18:08:13
Postat av: annabanan

Det ser bra ut det där!

2009-05-19 @ 19:41:08
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: Mherese Myhr

Hej Eva!

Hittade din sida när jag sökte efter symönster på nätet. Du är ju sååå duktig på att sy, verkligen, så jag undrar om du kan hjälpa mig kanske??



Jag är på jakt efter ett sy mönster till ett brett axelband som börjar vid bh-bandet och slutar ca 14 cm från bh-bandet och neråt armen. Svårt att förklara utan bild! Bild finns på www.brudbutiken.se

klicka på bröllopsklänningar, sedan modell Freja, sedan sidan 2. Freja LN549 är artikelnumret på modellen.

jag håller på att ändra en redan färdigsydd brudklänning till en tjej och har mest erfarenhet av att sy Barbiekläder (www.123minsida.se/tess-creations) så det känns som jag tagit mig lite vatten över huvudet. jag gör mina egna mönster till dockorna, men även om modellen ser lätt ut så kan jag inte få till det och bröllopet är snart!!!



Är det möjligt att du kan hjälpa mig???



Mvh Tessan

2009-05-19 @ 20:39:39
Postat av: Evis

Hej Mherese!

Tyvärr går din länk till huvudsidan, så jag vet inte vad du menar. Om du öppnar länken i ny flik eller nytt fönster brukar du komma åt sidadressen även på sidor med frames - testa och återkom.

2009-05-19 @ 21:01:17
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Jag hittar lätt den där klänningen som Mherese hänvisar till. Däremot ser den inte ut som hon beskriver den, den har en liten holkärm i stället för axelband. Så mitt enkla råd skulle vara att konstruera eller hitta ett mönster på en holkärm och sedan passa in det på klänningen.



Kul att du använder ordet solklänning! Det påminner mig om barndomens postorderkataloger.



S tackar för övrigt för råd, hon ska testa utgångsbudet 1 000 kronor.

2009-05-19 @ 23:28:41
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Monika

Den ser jättehärlig ut.

2009-05-20 @ 08:47:57
Postat av: Evis

Annaa: Aha! Jag var för trött för att förstå beskrivningen och framfrö allt för att titta igenom en massa brudklänningar, men hade mina vaga aningar om att det kunde vara en ärm.

Internet har segat något fruktansvärt de senaste dagarna också, för att slutligen dö i morse när maken försökte starta om modemet.

2009-05-20 @ 11:28:48
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Evis

Monika: Rätt lik din :)

2009-05-20 @ 11:29:14
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Idun

du är jättefin som vanligt!!

ha tålamod med håret, det är mitt bästa råd. man får öva in sig på en ny frisyr, det tog några gånger innan mina rolls satt :)

jag annvänder dock inget i håret förutom spray...lättast så tycker jag. syns på fredag!!

2009-05-20 @ 18:49:38
URL: http://www.metrobloggen.se/Idunsredapple

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0