Megashopping på Megaloppis

Idag var det "Megaloppis" i Majorna, i princip över hela stadsdelen. Jag hade först inte tänkt gå, eftersom jag har allt jag behöver och dessutom behöver spara pengar (glasögonen var ju inte gratis), men så kände jag för att besöka Majorna igen. När jag lämnade Johanneberg var det mulet och runt tjugo grader, men innan jag nått Majorna hade det börjat regna och vindarna var mycket kalla. Då var det sådär att vara barbent och bara ha kofta.
Men jag gick i alla fall från Stigbergstorget via Allmänna vägen till Såggatan och sen Godhemsgatan och ner mot Mariaplan. Och handlade:
Fem videofilmer till Maja, för en tia styck. Vi har en videobandspelare som fungerar bra fortfarande.
Två par skor till mig - ett par riktigt tantiga i kittfärgat läder med lufthål på ovansidan (behöver eventuellt bättras på lite i färgen) och ett par i brun mocka som kommer att vara rätt okej till 1600-tals och tidiga 1700-talsdräkter.
En kasse med Betty Boop på till mig
Ett par skridskor stl 32, knappt använda
Ett par inlines i storlek 29
En liten börs med Ariel på

Allt som allt 350 kronor. Skorna ska ni få se när jag är mindre frusen och trött. Men så här såg jag i alla fall ut:


Blus: Lindex
Kjol: Hemmasydd
Skor: Remonte


Just nu spelas: Mando Diao: "Maybe just sad" från Give me fire


Kommentarer
Postat av: Idun

ih visst var det roligt, trots vädret :)

2009-05-24 @ 17:03:41
URL: http://www.metrobloggen.se/Idunsredapple
Postat av: Annaa M

Verkar vara en grej på modet det där med loppis på trottoaren. Hamnade mitt i en idag i en förort här också. Men jag är så bra på att låta bli att handla. Fast det grämer mig att vi gav bort en massa vhs-filmer, det var en del som frågade just efter barnfilmer på vår loppis.



Fast skor som behöver bättras på lite i färgen, lönar det sig verkligen att köpa det??? Undrar en som alltså är bra på att låta bli.

2009-05-24 @ 23:26:09
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Det beror på; men det var riktigt bekväma skor och jag har ju inte så många sådana. Jag är också rätt bra på att göra sån't.

2009-05-25 @ 07:14:34
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora

Hoppas du får en härlig dag! :)

allt väl?

2009-05-25 @ 07:17:24
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Maja

Godmorgon :). Vad tycker du om kläderna jag suttit ihop på min blogg, titta gärna in. Puss.

2009-05-25 @ 07:20:37
URL: http://majaalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0