Skamhögen

Min amerikanska  vänner som syr använder utrycket "pile of shame" - skamhögen - dit syprojekt som inte samarbetar förpassas. Dit förpassades min randiga kjol med skört redan i november ifjol, men i mina försök att göra färdigt saker i min projekthög hade jag nu kommit till den. Redan innan jag lade undan den hade jag gjort flera ändringar, men inte sytt färdigt den; efter att ha sytt ihop den och fixat lite till kan jag dock konstatera att den faktiskt inte kommer att bli bra vad jag än gör. Sån't händer när man testar nya saker och dessutom gör egna mönster och det är inte så mycket att sörja över egenltigen. Så dragkedjan är nu ursprättad och trots att jag hade stor lust att slänga alltihop så tog jag isär foder, kjol och skört och lade fodret i foderpåsen och kjoldelarna med resten av det tyget. Ett färdigt kjolfoder är alltid bra att ha och jag tänkte om tyget att om jag får för mig att göra något av resten av ylletyget, ungefär 120 cm så kan man ge sig den på att jag kommer att sakna  just så mycket som gick åt till kjolen och skörtet om jag slänger dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0