Mina hemskt fula ben

Jag ska på fest på lördag och funderar lite på vad jag ska ha på mig för strumpbyxor. Mina ben är nämligen jättefula just nu, bleka och, tycks det mig, nästan lika mycket gröna och gula som vita. Först var det nämligen blåmärkena från senaste skridskoåkningen med medföljande vurpor - de börjar blekna nu - och sen halkade jag ner för en stentrappa som nyss våttorkats för en vecka sen. Tack vare att jag stödjer mig på ledstången lyckades jag hejda fallet så att jag inte slog i bakhuvudet, men jag fick rätt spektakulära blåmärken på båda benen.
Så det måste bli ogenomskinliga strumpbyxor och jag funderar nu på vilka: mörkgrå, svarta eller röda. jag ska ha min mörkgrå pennkjol och en röd- och vitrutig blus som jag köpte på Lindex idag, så alla tre varianterna är möjliga. Jag ska nog också ha mina stjärnskor på mig, vilket går alldeles utmärkt eftersom Inger bor på nedre botten med endast jord under sitt golv så ingen störs av ljudet av klackar mitt i natten.
   Nå, vi vilket fall lär ni få reda på vilka strumpbyxor jag tar.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Mörkgrå eller röda tycker jag. "Alla" brukar ju ha svarta.

2009-03-20 @ 10:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0