The 40s look

Det här är boken jag läste i sängen medan jag återhämtade mig från den mest monumentala baksmälla jag någonsin haft i söndags.



Den är bra - mycket bra till och med. Den riktar sig bland annat till brittiska re-enactors som försöker återskapa en autentisk 40-talslook, men den är informativ, underhållande och intressant även för andra och en bra hjälp om man vill få en överblick över modet under framför allt krigsåren. Att den är brittisk gör att vissa saker stämmer sämre med svenska förhållanden - bland annat var vare sig ransoneringen eller den regelrätta nöden lika stor här. Med det i minnet fungerar den dock utmärkt som en hjälp för den som vill återskapa 40-talets mindre glamorösa stil.

Faktum är att den är så bra att jag planerar att köpa även hans andra bok om mode och kläder:


Kommentarer
Postat av: Anonym

dessa måste jag ha!!

2009-06-16 @ 23:39:21
URL: http://www.metrobloggen.se/Idunsredapple
Postat av: Evis

Du kan ju komma över och titta på den första om du vill! Innan du köper dem.

2009-06-17 @ 07:02:45
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0