Ett livstecken från London

Till min stora förvåning och glädje har Teddy och Tom (mina vänner som jag bor hos) numera bredband, så att jag kan sitta och skriva saker från deras hem.
Igår var jag och Valeria i Camden och gick på marknaden. Hon shoppade loss och handlade en klänning och ett par skor (rosa kattskor från TUK) för 90 pund, medan jag mer stillsamt köpte en västtysk sjömanskjorta för 8 pund och en blommig, lite retro-aktig klänning för 20 pund. Sen gick vi längs kanalen till Regent's Park, genom parken och lite andra ställen innan vi tog oss hem för lite filmtittande och stickande ihop med grabbarna. Handlandet har gjort att vi redan gjort av rätt mycket av vår budget, men det är faktiskt okej, för vi ska mest gå runt och titta på saker och träffa kompisar till mig resten av resan. Samt umgås med Teddy och Tom och titta på deras syprojekt och deras dockor.
I eftermiddag ska vi förhoppningsvis träffa en annan internetkompis till mig: Billy, som är gammal punkare från mitten av 70-talet, spelar i ett rockband och jobbar som socialarbetare och på loerdag ska vi träffa en väninna som också syr historiska kläder och fika på V&A.


Kommentarer
Postat av: mallis

Låter som ni har en skön resa.



Ha det riktigt skönt nu.

Kram

2009-06-05 @ 11:39:49
URL: http://malliss.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Låter som sagt som en riktigt trevlig resa. Både med hemma hos, shopping och fina promenader. Och utan att frysa halvt ihjäl som vi gjorde i december, S och jag.

2009-06-05 @ 12:25:20
URL: http://annaama.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0