En sån där söndag igen

Varannan helg jobbar min man, precis som väldig många andra som jobbar i livsmedelsbutik. Jag har däremot vanliga arbetsveckor. Så varannan helg ser vi inte mycket av varandra - även om han nu faktiskt bara jobbar sex till två på lördagarna istället för tretton timmar så är han ju borta från halv nio till halv nio på söndagarna. Så det blir vare sig mycket umgänge eller mycket vila för mig varannan helg, en femåring är inteså mycket vila och det är ju dessutom då man ska försöka få lite hushållsarbete gjort.
Idag är det dock för varmt för det mesta och jag försöker överleva med en liten som vill ha underhållning hela tiden. Tur att det finns gammal svensk musik från förra hälften av 1900-talet att pigga upp sig med.

För vem blir inte gladare av t ex de odödliga tonerna och orden i "Nig och kuta runt"?


Just nu spelas: Karl Gerhard: "Desto vackrare blir jag"

Kommentarer
Postat av: mallis

Ja det har varit rosa från början, riktigt 50- tals rosa. :)



Det har varit rivnings hotat i säkert tio år. Kul att nån rustar upp stället till slut.

2009-06-29 @ 10:47:20
URL: http://malliss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0