Överlevnadskläder

Jag övervägde först att ha på mig min blommiga klänning från H&M idag - snygg och somrig så det räcker till, men den har polyesterfoder (hemskt, rayon eller viscose är så mycket svalare, men också dyrare, så det finns bara i kläder man syr själv) och jag jag klarar inte syntetmaterial i värmen, jag kan redan känna hur det kommer att klibba mot benen i den förutspådda 28-gradiga värmen.
   Så det blir kjol i halvlinne och en ärmlös bomullsblus som jag ärvt av min före dettas mormors syster. Den skulle behövt djupare bystveck, men sitter annars nästan perfekt. Och är i en bomullskvalitet man sällan hittar idag. Skorna är de nya från Remonte; det är skönt med bara skinn mot fötterna i värmen också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0