Demonstration idag

Idag har jag varit och demonstrerat, för bostad åt alla och till stöd för husockupationen på Viktor Rydbergsgatan. Att man ska demonstrera är ju ingen anledning till att inte klä sig snyggt - såvida det inte är så att man räknar med att bli släpad över asfalt och genom häckar av polisen - men det var inte den typen av demonstration, så jag kunde vara hur fin jag ville i min nysydda klänning och jackan från Monki. Det som är bra att ha vid demonstration är emellertid skor som man kan gå några kilometer i vid behov. Därför var det premiär för mina nya svarta skor för ilägg. De var också praktiska vid den efterföljande husesynen eftersom man måste ta sig in en bakväg som involverade stegar.



I väskan har jag en bok om fenomenet glamour och dess historia, som jag läste i på vägen till Järntorget där demonstrationen startade.

Nu ska jag vila och fixa den sista fickan på min nya klänning så ska jag se om jag orkar gå bort till huset med lite grejer och kaffe och te sen.

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad fin klänningen var!

2009-07-22 @ 16:34:02
URL: http://hyresfemman.wordpress.com
Postat av: Banana

Oh, la, la! Jag gillar verkligen, verkligen den klänningen!

2009-07-23 @ 17:44:30
URL: http://annabanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0