Idag bryr jag mig inte om Elle-galan

Bilder från Elle-galan är uppe, men vet ni vad? Idag orkar jag inte bry mig, trots att jag igår var lite nyfiken. Inte med det som händer i Gaza (och förresten i Irak, Kongo, Sudan och en massa andra ställen).
   Jag och Valeria var och demonstrerade; Rickard har feber och förkylning och då kunde ju Maja stanna hemma hos honom och Vendela var i stallet. I den andra familjen som vi har barn ihop med var deras lilla sjuk och Karin  (tvillingarnas pappas "nya") hade någon inflammation i foten. Det var alltså betydligt sämre representation från vår sida än förra veckan då jag, Rickard och Maja samt Karin med bebis var ute. Även allmänt var vi färre, siffror jag hört var runt 4000 mot förra veckans runt 5000. Med tanke på att det var flera minusgrader och isvindar tycker jag ändå att det var rätt bra.
Dottern är ingen spontademonstrant direkt, men vi gjorde till en utflykt också eftersom vi gick och tittade på och köpte underkläder på rea sen. Och jag köpte två par örhängen: ett par neongröna, som synes, och ett par likadana röda.



Och de är inte bara en "modegrej" och har aldrig varit det för mig.

Video som visar en demonstration av israeliska soldater som vägrar föra krig i Gaza och på de ockuperade områdena.


Kommentarer
Postat av: annabanan

Något fina och bra örhängen!



Skorna med stjärnor ja, de ger starkt köpsug. Ganska sköna också, vad det verkar enl systern. Men stora i storlek, bara ifall du nu faller för frestelsen (vilket jag rekommenderar)

2009-01-17 @ 20:56:31
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: anna

Bra gjort att demonstrera man får väl göra det man kan. Snygga örhängen peace!

Postat av: Anonym

heh jaa anna är lätt coolas i den stan. det är utanför mer på landet. Håll tummarna att det är bra för oss. Då får jag ett gigantiskt syrum :D

2009-01-17 @ 22:57:30
Postat av: Vicky

Tack, kul att du gillade dem :)

2009-01-18 @ 09:21:06
URL: http://trickyvicky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0