Dagens klädsel

Dagens klädsel är inte den mest tematiska jag någonsin haft, men om den har några sammanbindande element så är det dels punk, dels 80-tal, då  illcerise (och andra skrikiga färger), leopardmönster och skotskrutigt var viktiga delar i både 77-punken och i 80-talets tonårsmode. Och så har jag ju min X-ray Spex t-shirt.
Men inte kan  man kalla det vare sig klassisk punk eller 80-tal, mer Evis-stil kanske.


Kofta: H&M Divided
T-shirt: 5th Column Classics
Kjol: Egen design och sömnad
Strumpbyxor: H&M
Kängor: Waldläufer

Koftan är förresten en sån favorit att jag ska ner på stan och försöka få tag i den i blått också i eftermiddag. Men nu ska jag iväg och kolla på mitt nya arbetsrum samt rätta tentor.

Kommentarer
Postat av: annabanan

Oj, det är mkt på gång i alla dina plagg och ändå fungerar de tillsammans, duktigt matchat.

2009-01-26 @ 12:11:36
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: Lena

mycket postmodern. äh. (berättade om att jag hade konstexam om bl.a. postmodernism idag? nu ser jag postmodernism överallt, typ..)

2009-01-27 @ 01:37:34
URL: http://froekenlila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0