Ylle luktar inte

Ylle har en underbar förmåga att inte ta åt sig dålig lukt eller smuts och dessutom renar det sig själv om man hänger ut plaggen i fuktigt väder. Detta, i kombination med att ylle värmer även när det är vått gör det till rena mirakelfibern - och gör det fullt möjligt att ha samma yllestrumpor flera dagar i rad. Som idag, när jag machar mina gröna overkneestrumpor i ylle med rutig kjol marin och blått, grön tröja och lusekofta i samma blå som kjolen. Idag ska jag INTE frysa. Efter jobbet tänkte jag dessutom dra iväg och åka skridskor någon timme och då är det bra med varmt som dessutom är smidigt att röra sig i.


Lusekofta: UFF  i Oslo 1991 eller 1992
Jumper: ärvd av Blåva Anna
Kjol: Sytt själv
Yllestrumpor: SockDreams
Kängor: Legaro


Just nu spelas: Don Gibson: "Blue, blue day"


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Mellan gjorde samma som du, efter att ha frusit i några dagar iklädd diverse bomullsblandningar gick hon i väg med bomull underst, sedan en rejäl tysk herrskjorta av matt siden och överst en tröja i ren ull som hon köpte tidigt i höstas och som inte varit i något som helst behov av tvätt ännu. Jo, hon hade ett par smala jeans också.

2009-02-19 @ 10:00:19
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Ullah

Den där koftan gillar jag jättemycket. Jag hade en liknande, fast i andra färgkombinationer, men den blev tyvärr utsliten.

2009-02-19 @ 16:03:55
URL: http://guld.blogsome.com
Postat av: frktjatlund

Just det där att ylle värmer även när det är vått har jag haft användning för i friluftsammanhang. Bra mycket bättre än en massa skalplagg i syntet eller gore tex.

2009-02-19 @ 20:11:55
URL: http://frktjatlund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0