Mot Skara

Så är man på väg til Skara då. Ja, jag ska inte dit med en gång - först ska jag till jobbet i fyra timmar och sen tar jag tåget till Falköping vid fyra.
Dagens klädsel dikteras av följande hänsyn:
1. Det är svinkallt här och lär vara ännu svinkallare i Skara - alltså blir det lång yllekjol och knästrumpor i ylle. Mamelucker i ylle bärs även över mina bomullsleggings.
2. Dock måste man se lite presentabel ut när man håller föredrag.
3. Jag ville använda min nya brosch i form av en ros i leopardmönstrad satin som jag köpte på rea på Gina Tricot för 15 kronor.



Ovanpå detta blir det Annaas mammas kappa, halsduk, basker och vantar.


Just nu spelas: The Kingsman: "Louie, Louie"

Kommentarer
Postat av: lena

oj.. det låter mycket varmt!

2009-02-18 @ 11:39:44
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: Annaa M

Kul att Ajas kappa får hänga med på resan, det skulle hon gillat! Hon var mycket för resande. Kul också att hon hann få veta att hennes kläder kom till användning, det gillade hon särskilt.



Imorgon ger jag mig också ut på resa. I brödernas tecken. Två bekanta bröder tar emot i Helsingborg, du vet vilka, den ene bor kvar i även den avlidna moderns lägenhet (3-4 år sedan). Ska under promenaden till möteslokalen kolla om han följt upp bakningen. Min står och väntar på stationen i Kristianstad senare på kvällen. Tord B är inte bror till någon utom sin egen syster så honom undviker jag.

2009-02-18 @ 22:54:09
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Ja, jag har också tänkt på att det var kul att hon fick höra det.

2009-02-19 @ 08:14:46
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0