Julklänning

I alla rimlighetens namn borde jag förstås ha sytt min nya hemmaklänning med visst jultema innan jul, men det hade jag ju inte tid med och dessutom kommer det ju en jul nästa år också. Julstilen är heller inte så tydlig att jag bara kan ha den till jul.
Eftersom jag mer eller mindre lever i mina två hemmaklänningar i femtiotalsmodell har jag längetäntk göra en till, bara att jag inte har bestämt vilket tyg jag skulle använda. Nu blev det ett rödrandigt (rött är i alla fall den dominerande färgen) linne från IKEA som jag hade hemma, med blå snedremsa som jag köpt när jag trodde att jag skulle använda ett annat tyg. Irriterande nog saknades ca 10 cm, så jag fick åka ner till stan och Knapp-Carlsson i alla fall idag. Väl i stan köpte jag även gult tyg den solapplikation som pryder vänster ficka (från mig sett) - för mig är ju julen framför allt ett firande av solens återfödelse i den mörkaste tiden.


Som synes är den inte så julig att man inte kan ha den annars.


Just nu spelas: The Men They Couldn't Hang: "Devil on the Wind" från skivan med samma namn

Kommentarer
Postat av: Älvan

Jag blir väldigt sugen på att sy en egen klänning i den där modellen varje gång du visar en på bild. Så mycket att sy, så lite tid...

2009-12-30 @ 20:05:32
URL: http://aelvan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0