80-talsfest

Min lillasyster fyller trettio - och som vanligt är det de som inte var med som ordnar 80-talsfester (70-talsfester var mycket poppis runt 89-91 sådär minns jag). I vilket fall så är kjolen en kvarleva från 1987 och resten är sådant som jag hade kunnat ha på mig under andra hälften av 80-talet. Kajalen är på plats och jag har haft frisyrskum i luggen för att fluffa till den; men våffla håret orkar jag inte - jag är väldigt förkyld och inte direkt på partyhumör. Och att raka sidorna på huvudet verkar lite extremt ;)
Likaså bär jag helt moderna glasögon, jag vill inte ha linser i när jag är så här snuvig.



Jag vill dock påstå att om man bortser från det faktum att alla skulle undra vad en fyrtioåring gjorde där hade jag lätt kunnat smälta in på de fester som jag gick på på 80-talet.


Just nu spelas: Convivium Musicum: "E la Don Don" från Old and New world music: Music from Europe and Latin America (julmusik från 1500- och 1600-talet)

Kommentarer
Postat av: Anna

Snygg outfit!

ja det borde ordnas lite fler discon med 80-tals tema för oss 40-åringar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0