Fördelen med basfärger i sin garderob

Som den trogne läsaren vet är jag inget fan av den där standardbasgarderoben som varje kvinna förväntas ha enligt stilorakeln (svart polo, svarta dambyxor, vit skjorta, svart kavaj, blåjeans "som sitter perfekt", var man nu skulle hitta dem om man har mer än fem cm skillnad mellan midja och höfter). Däremot tycker jag att det inte är så dumt att ha en eller flera basfärger som passar ihop med varandra. En sådan för mig är marinblått och på det viset passade idag min blå yllekjol ihop med min sjömansjacka - trots att de införskaffats på olika sätt vid olika tillfällen.



Även skjortan passar i färg, men hur mycket den gör det i stil kan väl diskuteras.


Just nu spelas: The Jam: "Burning sky"


Kommentarer
Postat av: Little Peaché

Sv: Femme betyder kvinna på franska och det är ju precis det som dessa transor iklär sig att vara. Sen kan femme även användas som kort fras istället för hela uttrycket femme fatale som betyder dödlig kvinna och är en kvinna som snärjer män med hjälp av sin sexualitet.

Så en femme är visst en transvestit, om man använder det i den lingvistiskt korrekta meningen.

Sen kan man ju även kalla någon femme men då oftast i jämförelse med butch och inte fristående.

2009-08-12 @ 14:37:31
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0