En natt (nästan) utan sömn

Inatt hade jag en sån där natt nästan utan sömn. Först gjorde det helt enkelt så ont i ryggen, bröstkorgen och lederna i armarna att jag inte kunde sova - och tro mig: jag kan somna under rätt besvärliga smärtor, annars skulle jag aldrig sova. Eftersom det blev outhärdligt var jag tvungen att ta en tramadol, men när jag tagit såna kan jag inte heller sova för att jag blir snurrig och lite, lite illamående. Jag började slumra till först efter att jag hört tidningen dunsa ner i brevinkastet och då var det konstiga, korta, drogade stunder av sömn och sen någon gång runt sju började jag få mer normala sömnstunder även om jag fortfarande vaknade till. Gick upp gjorde jag vid nio, så som ni förstår är jag rätt trött idag. Jag är inte direkt olycklig, tramadolen påverkar mig fortfarande, men det var ju så mycket som jag skulle få gjort idag!

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Stackars dig! Pratade just med systern om dig när vi sa saker om vår bror som drabbats av artros, i en fingerled, och inte förstår hur han ska härda ut smärtan. Kanske är hans klagan ett bra mått på hur stark sån där smärta kan vara; han opererades för prostatacancer i våras och har haft en lång jobbig rehab som inte är över ännu. "Fingret är värre!"

2009-08-30 @ 22:19:02
URL: http://annaama.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0