Skatten

Efter att ha deklarerat på >5 minuter vill jag bara säga: Skatteverket, jag älskar er!
Några jag inte älskar lika mycket är Försäkringskassan, eftersom de konsekvent drar för lite i skatt, vilket leder till att folk som har sjukersättning (som jag), är sjuka eller föräldralediga konsekvent får restskatt; i mitt fall 2100 spänn. Jag har hört rykten om att det går att få dem att dra rätt skatt nuförtiden, men när jag senast försökte, vilket var ett bra ta sen förvisso, sa personen jag talade med att "det går inte att ändra, det står i datan" (med vilket han menade dator, inte data).

Kommentarer
Postat av: Lena

oh shit, jag har ocksá en skattedeklaration i nacken..

tur att jag har tid tills slutet av maj..

2009-04-21 @ 09:30:25
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: Att ha det gott

Min gubbe fick alltid restskatt pga försäkringskassan

Han ringde dit och bad de dra lite mer skatt och det funksde i år fick han tillbaka en liten slant tom

2009-04-21 @ 10:04:37
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Råkade ju plötsligt ut för att inte FK utan en uppdragsgivare jag haft i flera år plötsligt drog för lite skatt. Där skyllde man också på "datan", dvs om jag en månad tjänade sju tusen, så drogs automatiskt skatt som om detta var hela min månadsinkomst. Det gick naturligtvis att ändra på genom att ta bort automatiken och skriva in en fast procentsiffra i stället just på mig.



Det löjliga är ju att det här är ett skitgammalt problem hos FK.

2009-04-21 @ 10:14:27
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Maritha

Enligt lilla mamma måste man begära att de drar mer skatt. Jag förmodar att de lägger en i en annan skattetabell.

2009-04-21 @ 10:20:11
Postat av: Ingela

Fördelen med ett fett huslån är att det dimper ner MASSOR med pengar tillbaka på skatten...

Jag kände mig som i Robin Hood-filmen ett tag tills jag insåg att det inte ens täcker en bråkdel av kostnaden för USA-resan...

2009-04-21 @ 12:40:02
URL: http://ingelasmobil.blogg.se/
Postat av: inger

Jag tycker det är lite kul att det i din blogg finns reklam som frågar; Hur mycket din bil är värd?

2009-04-21 @ 19:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0