Om Topshop och storlekar

Det var till Topshop jag skulle i förmiddags. Tröjan jag ville ha hade de förstås inte, Göteborg har ju inte fullt sortiment, men man kan ju faktiskt beställa från England om man vill tillräckligt mycket. För att underlätta detta tänkte jag att jag kunde prova något plagg av samma typ i storlek 16 för att se hur det satt. Topshop har ju faktiskt det senaste året börjat göra sin kläder i större storlekar så att det mesta nu går att få i storlek 16.
Men inte i Göteborg.
Jag letade igenom hela butiken; även sån't som var en helt annan typ av plagg och saker som jag aldrig skulle ta på mig undersöktes. Resultatet: Ett plagg i storlek 14, resten fanns bara i storlek 6-12 (34-40). Och inget i storlek 16. Det hjälper liksom inte om Topshop börjar göra större storlekar om inte de svenska butikerna tar in dem.

mutter


Just nu spelas: Billy Idol: "Mony Mony"



Kommentarer
Postat av: lena

i alla fall finns ju topshop i sverige. det gör det inte i tyskland... inte i norge heller för den delen...

sedan är det där med topshops storlekar något jag inte heller förstår mig på. i somras prövade jag lite olika plagg på topshoppen i moskva, och medan den ena klänningen var för stor i storlek 8 så hade jag värsta svårigheter att ens får den andra klänningen i storlek 12 ner över axlarna... skumt.

2008-09-24 @ 13:58:36
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: Marlen

Ja det där har jag märkt! Inte ett enda i 16, möjligtvis 14. spelar ju ingen roll om de inte tar in tillräckligt.

2008-09-24 @ 22:21:10
URL: http://malliss.blogg.se/
Postat av: klara

Haha, är det därför alla kläder på topshop ser så jävla små ut? :D Jag har aldrig kollat på storlekarna bara tänkt "hur fan kan det finnas storlek 16 i den här butiken?!" för det enda man ser är pyttesmå kläder, som jag bara skulle få över mitt ena lår :D Men det här förklarade onekligen saken :)

2008-09-26 @ 20:36:04
URL: http://www.kurvigheter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0