Min skomakare är bäst!

Jag vill bara meddela att skomakaren på Eklandagatan i Göteborg är bäst! Inte bara för att han lagar mina skor och inte tycker det är konstigt att jag vill laga även billiga plastskor för att jag gillar dem så mycket, utan också för att han är en så trevlig och kunnig människa. Jag blev säkert stående där en halvtimme och pratade om slit-och-släng-mentaliteten i dagens produktion av kläder, skor och elektronikprylar, om återvinning av material och användingen av kemikalier i tyger och följderna av att nästan all produktion nu sker i låglöneländer; både socialt och kvalitetsmässigt. Han är från Turkiet tror jag, men var ändå väl insatt i svensk kläd- och skoproduktions historia under andra hälften av 1900-talet - Herregud, hur många svenskar i min ålder känner till tekokrisen på 70-talet?

Bild: www.vastsverige.com


Just nu spelas: The Church: "The awful ache" från After Everything Now This



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0