Kors i taket!

Jag, av alla människor, har faktiskt på mig det där av alla experter essentiella plagget i ens garderob: den vita herrskjortan! Den är förstås inte min, utan min mans. Problemet med herrskjortor, som de aldrig talar om de där experterna som säger att alla måste ha en vit herrskjorta i garderoben, gör sig mycket riktigt påmint: Den går inte att knäppa över höften; trots att den är stor och lös är den för smal över höfterna. Nu gillar jag ju att markera midjan, som man gör genom att knyta en skjorta där, men ändå! Hur kan man anse att något som inte passar om man har breda höfter är en essentiell del av varje kvinnas garderob?
Jag såg förresten att den ser lite solkig ut på sina ställen (om man stoppar näsan i); det är nog dags att köpa en ny till honom. Ja, jag köper skjortor till honom - det är jag som anser att han ska ha dem på sig; allt annat köper han själv.

Skjorta. Makens
Kjol: hemmasydd
Strumpbyxor: H&M
Skor: Victoria of Sweden -
så fick jag med något skotskrutigt idag också!

Men om jag skulle sluta gnälla över proffstyckarnas "basgarderober" och tala om vilken trevlig morgon jag har haft:
Ena tonårsdottern hade sovmorgon i morse så vi har haft en mysig morgon med te i solskenet i vardagsrummet. Nu ska jag gå till institutionen och hämta en av mina böcker som jag behöver för att förbereda lektioner, plus att jag ska hämta mina utslagna och omklackade skor. Sen blir det medeltiden 700-1100 för hela slanten.


Just nu spelas: The Stone Roses: "I am the resurrection"


Kommentarer
Postat av: Free Fashion Pia

Det är lag på att ha en vit skjorta i garderoben, vet du väl ;-)



(Från en som inte heller har en, men faktiskt ska ändra på det denna säsong).

2008-09-12 @ 11:12:28
URL: http://freefashionblogg.blogspot.com/
Postat av: Evis

Vad bra att vi har gemensam garderob (=klädkammare) då :)

2008-09-12 @ 11:21:44
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0