Kändisspaning och nya böcker

Med de karaktäristiskt värkande fötterna är jag nu tillbaka från Bokmässan. Det sista jag gjorde var att springa på Hanna Fridén. Hon var jättetrevlig och pratade en massa och kände mig lite blyg och konstig och det kändes jättemärkligt när jag skulle presentera en arbetskamrat för henne, som om vi liksom kände varann. Hoppas hon inte tyckte att jag var ointresserad av att prata med henne, för det var jag inte, men jag ville liksom inte tränga mig på heller. Andra kändisar jag såg var Tomas Ledin, men det är det ju ingen som vill, så det ger väl knappast några poäng. Jag såg också Jonas Hallberg och det är ju lite coolare. Annika Marklund såg jag tyvärr inte, och inte heller vännen Dick Harrison.
Men så hade jag ett riktigt "fangirl moment" - för i den trevliga montern med musikböcker stod Kent Norberg från Sator. Och jag blev alldeles snurrig i huvudet och visste inte om jag skulle hoppa fram till honom och dyrka eller inte. Jag lät bli. I förvirringen hade jag dock svårt att välja bok, men den jag valde: Ska'd for life - a personal journey with the specials av Horace Panter verkar mycket lovande.

I övrigt köpte jag:
Två volymer utgivna av Svenska fornskriftssällskapet: Greger Matssons räkenskaper och Greger Matssons kostbok för Stegeborg 1487-1492
Två samlingar med de äldsta serierna med "the Legion of Super Heroes", i Sverige kända som "Rymdens hjältar"
The Filth and the Fury på DVD, jag hade den bara inspelad från TV förut.

Så, i vanlig ordning blev det lite medeltida källtexter och några böcker om populärkultur; så har det varit de senaste sju-åtta åren i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Hhh, har du träffat Kent Norberg, nu blir jag lite avis.

2008-09-26 @ 21:08:31
Postat av: Evis

Bara sett - jag vågade inte säga något.

2008-09-26 @ 21:25:24
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Little Peaché

Sv: Åh tack! Men cred för bilderna får som vanligt gå till David!



kram på dig

2008-09-26 @ 21:51:43
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Annaa M

Tackar för logi gör jag härmed. Fruktansvärt dåliga var vi på festande igår. Idag har jag varit bättre! Kan du ju känna dig delaktig i eftersom kvällen blev tidig hos dig. Nallar just nu av SE:s goda whisky, han sover. På något sätt känns det alltid som "nästa år, då ska jag.." på varje bokmässa. Massor med saker jag skulle berätta men inte hann. En annan dag.

2008-09-27 @ 03:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0