Grå skjortklänning

Den grå skjortklänningen från H&M har kommit. Den sitter tillräckligt bra ör att jag ska behålla den, men jag hade verkligen velat att de hade varit beräknad för någon med större byst än B-kupa (som är konfektionsstandard). Jag funderar på om jag kan åtgärda det hela med ett veck upp mot armhålan, för klänningen är inte för liten, bara felkonstruerad för kvinnor med stor byst - vi får se.
Bilden är inte optimal.



I vilket fall är den full av appretur så jag ska tvätta den innan jag använder den.


Just nu spelas: Billy Idol: "Hot in the city"


Kommentarer
Postat av: lena

ibland har jag faktiskt känslan att deras kläder inte ens är konstruerad för B-kupa. jag har 75B/80A beroende på hur behån är formad men ändå så sitter klänningarna och blusarna oftast för tight över bysten och för löst kring midjan. och då pratar jag min vanliga storlek 36/38. mycket frustrerande.

2008-09-26 @ 16:27:25
URL: http://froekenlila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0