Det trodde jag aldrig att jag skulle köpa

Jag gillar ju 80-talet, i alla fall delar av det; men barnmodet från den tiden tycker jag rätt ofta var förfärligt: allt rosa och mintgrönt och de stentvättade jeansen med muddar. Därför undvek jag nogsamt att peka ut de ljusblå jeansen med resår i nederkanten och rosa mudd i midjan när jag, Rickard och Maja var och skulle köpa byxor till henne. Rickard hade emellertid inga såna betänkligheter och Maja blev jätteförtjust.


Jag har nog faktisk inte gillat ljusblå denim efter 80-talet - vanliga som slitits, men inte den här ljusblå tonen. Och jeans med resår i nederkanten...
Nåväl, det är ju inget att klaga över, för till skillnad mot så många andra föräldrar med barn i Majas ålder ser jag inte mitt barn som ännu ett område att visa vare sig min trendighet eller min överlägsna smak - bekväm, varm, hel och någorlunda ren får räcka. Och glad; och det är man uppenbarligen i dessa byxor.


Just nu spelas: The Jesus and Mary Chain: "Coast to coast" från Automatic


Kommentarer
Postat av: Noemi

Åh, jag kommer i håg!



Apropå resår på benen - jag har det rätt mycket på mina barn för det är så praktiskt då mina är så tunna! Annars blir det jätteflax kring benen:)!



Jag håller med dig:)!

2008-09-18 @ 16:02:27
URL: http://bokklubbens.blogg.se/
Postat av: ullisen

jag tycker barnen blir (mode)medvetna vid yngre och yngre ålder. själv skuttade jag glatt omkring i vad mamma köpte till mig långt upp på högstadiet. idag verkar ungarna ha koll (och krav) redan i tioårsåldern.



klok mor gör som barnet vill! väl?

2008-09-21 @ 13:46:43
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Ragnhild

Hehe, de der så merkelig kjente ut, tror jeg hadde akkurat sånne da jeg var liten, du vet jeg var barn på 80-tallet jeg :D

2008-09-22 @ 18:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0