Blått och grått

Jag matchar vädret idag - fast det är mer grått än blått. Jag hade tänkt ha ett par skotskrutiga pumps, men min högerfot visade sig var för inflammerad för andra än de mest bekväma skor. Jag har dock en röd topp under, så lite färggladare är jag än vad bilden visar.
Jackan från Chinatowner har alltså kommit och jag är rätt nöjd: axlarna är mer sluttande än mina, men det är snarare regel än undantag eftersom jag har spikraka axlar. Jag får se om jag orkar ändra det; jackan är helfodrad, men har inga mellanlägg eller vadderingar så det är bara jobbigt, inte "omöjligt". Ärmarna är lite för långa, också typiskt och enklare att fixa. Det hade varit bra om den svängt ut lite mer över höfterna, men det funkar, och jag funderar på att flytta nedersta knappen någon centimeter. I det stora hela är jag alltså nöjd - man kan inte begära att konfektion ska sitta som hemmasytt.


Jacka: Chinatowner.com
Kjol: Gina Tricot
Strumpbyxor: H&M
Skor: Remonte

Bilden är jag mindre nöjd med, men jag måste strax ta upp Maja och sen sticka till jobbet; första föreläsningen ligger klockan åtta, så jag hinner inte ta fler.

Kommentarer
Postat av: Anne

Har den redan kommit!Vad fin du är i den.Nåt som jag skulle kunna tänka mig.Ha en bra dag. Kram

2008-09-03 @ 08:42:49
Postat av: Ellie

Snygg jacka, gillar den snedställda knappraden! Synd att så mycket måste ändras, men det är ju lika bra att göra det så den blir perfekt, för då kommer du nog att använda den många många år. :)

2008-09-03 @ 12:14:48
URL: http://citycatwalk.blogg.se/
Postat av: donnasandra

Vad fin den var!

2008-09-03 @ 13:19:54
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Sassy

Jackan var jättesnygg! Söt och annorlunda modell.

2008-09-03 @ 18:02:26
URL: http://eurotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0