Vilka skor tycker ni att jag ska köpa?

Jag har lyckats välja ut fyra favoriter bland skorna från Irregular Choice, men jag kan ju bara köpa ett par. Priset spelar viss roll, då de dyraste i alla fall kostar 260 spänn mer än de billigaste, men det är inte avgörande. Jag tänkte visa de fyra och lista lite för- och nackdelar så får ni gärna komma med åsikter. (Fast om åsikten är att alla är skitfula och jag är vansinnig kanske jag inte tar så stor hänsyn till den.)


För:
Ser någorlunda normal ut, med dekoren som det enda som sticker ut.
Rosa och svart är som sagt snyggt ihop.
Dekorationen med måttband är mitt i prick för en person med mitt stora sömnadsintresse.
Priset -  60 pund

Mot:
Ska man betala ens 60 pund för ett par rätt normala skor?
Skor utan rem kan vara svåra att få att sitta på om man befinner sig lite mellan storlekar.
I tyg.


För:
Klacken
, jag älskar den
Jag har inga rosa skor, och med min garderob är det faktiskt en brist
Remmen, som håller skorna kvar på foten
Defintivt tillräckligt ovanliga för att inte lätt kunna ersättas av något annat i min skogarderob.
Är gjorda i mocka.

Mot:
Jag tycker att körsbären känns lite kliché, dessutom lossnar de nog lätt
De kostar 80 pund.



För:
Knytbanden
Att de är knytskor, jag har en stor svaghet för det.
Kostar "bara" 60 pund.
De är tillräckligt ovanliga för vem som helst med sina skuttande enhörningar.

Mot:
De är ljusblå och det är snart november nu.
I tyg.


För:
Klackarna! Genomskinliga turkosaktiga klackar i plexiglas med mönster!!
Svanarna är också rätt söta.
De är i mocka.
Remmen gör att skon sitter bättre på.
Kostar 60 pund.

Mot:
Jag är ingen stor anhängare av turkost och skulle få svårt att matcha dem; i alla fall innan sommaren - och det förtar lite av nöjet.
Guldtryck i Paisley är väl egentligen inte min grej heller.

Ja, som ni ser har jag en del att fundera på.


Just nu spelas: The Jam: "Eton Rifles"


Kommentarer
Postat av: joanna

jag säger: de rosa!

för det var en så fin rosanyans och jag gillar klackarna.

personligen tycker jag bara att det skulle förhöja skon om körsbären ramlar av.



och så tänker jag att deras grovhet passar bra till tjocka härliga strumpor man gärna har på hösten och vintern.

2008-10-30 @ 13:09:02
URL: http://vackrakladerochannat.blogspot.com/
Postat av: Nene

de första var lätt snyggast ^^

2008-10-30 @ 13:23:09
URL: http://nene.webblogg.se/
Postat av: Anna

Å vad roligt att tycka till om!



Först: Mina personliga favoriter är absolut de sista, turkospaisleysvanarna! Ljuvliga! Men då gillar jag ju turkos så till den milda grad att jag en gång köpte en lägenhet mkt pga det vackra turkosa kaklet i köket. Vore inte svårt att matcha för min del. Eftersom det är det för din del tycker jag att du ska hoppa dem. (Iofs ser de ju mer guldiga än turkosa ut på översta bilden, men det kan ju vara just bilden..)



Som god tvåa och kanske bättre för dig då kommer de rosa med randiga klack. Superfina! Och som joanna säger ovan, bort med körsbären fortast möjligt, då kommer de att ha en oemotståndlig blandning av knas och stil. De ser användbara ut, utan att vara alldagliga. Det jag har sett av dig i bloggen tror jag de skulle passa jättefint!



I tredje hand kommer måttbandsskorna. Snygga i sig, eleganta och ändå roliga med måttbandet, som som sagt passar dig bra. Men i min bok inte lika "ooompff" som de rosa!



I sista hand de med remmarna, de blev jag helt enkelt inte lika förtjust i. Lite för knasiga för mig, men då är det kanske min "comfort zone" som kommer in igen.



Sådärja. Mina fem cent.

2008-10-30 @ 13:45:00
Postat av: Blåva Anna

Tror också jag efter moget övervägande röstar på de rosa. Låttare nu när jag får se allihop brevid varandra. håller med Anna och joanna att de nog blir snyggare utan körsbär. Ingen katastrof om de trillar av med andra ord. Givet t-remmen så borde det gå bra att sätta dit egna temporära dekorationer eller permanenta för all del.

2008-10-30 @ 14:47:07
Postat av: Älvan

Jag röstar för skorna med enhörningarna på! De ser ut som något taget ur Coppolas film om Marie Antoinette.

2008-10-30 @ 15:30:05
URL: http://aelvan.blogspot.com
Postat av: Annaa M

Jag har sett åtminstone ettan och fyran irl. De där klackarna å fyran är outstanding!



Om jag inte minns fel är det läckra mönster under sulorna också.



Siri och jag röstar på fyran! För svanarna, och klackarna!



Även om de rosa är väldigt läckra också.

2008-10-30 @ 17:51:57
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Den där rosa, klumpiga saken med körsbär är ju helt makalöst fantastisk! aj löööööv löv löv!

Ganska extrem, ganska knasig, ganska...japansk? men ganska makalös.

2008-10-31 @ 12:31:37
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Evis

Kajsa: Precis så.

2008-10-31 @ 13:28:32
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Evis

Annaa: Min bekant Carolyn, som är en bit över femtio ska köpa de med svanarna. Hon jobbar på advokatbyrå i London och klär sig mycket elegant, kag är säker på att svanarna kommer att passa fint.

2008-10-31 @ 13:30:31
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0