Min andra superkraft

De som läst den här bloggen länge vet att jag har en superkraft: att kunna se skotskrutigt genom andra föremål. Nå, jag har faktiskt en till: Jag kan hoppa och börja prata med främmande killar (och tjejer förvisso) på krogen, även när det är sent och folk är fulla, och ingen försöker ragga på mig. Hade jag varit singel hade jag kanske inte definierat det som en superkraft, men som upptagen människa som bara gillar att prata med nya människor om musik och fotboll och allt möjligt (hittade dock ingen som ville prata modelljärnväg, jag brukar annars ha ganska bra radar på sånt) är det förstås en fantastisk superkraft.
   Vi gick alltså ut vid tolvtiden (då var jag egentligen alldeles för sömnig) och hamnade på en jättetrevlig klubb med bra musik och trevliga människor i blandad ålder mellan 20 och 45-50. Vid fyratiden stjälpte de ut mig och mitt nyfunna sällskap, men vi sjöng "Vi har vunnit svenska cupen, vi har arton SM-guld" hela vägen ut och ett par kvarter till.
   Slutligen, när man skulle ta sig hem i spöregnet hittade jag en av förra årets A-kursare som också ville hem till Utlandagatan så jag bjöd honom på taxi hem; jag tjänar inte mycket, men fortfarande mer än studielånet så det kan man ju bjuda på.

Idag är jag lite trött.


Just nu spelas: KSMB: "Jag vill bara dansa" från De e för mycke


Kommentarer
Postat av: Maritha

Det låter som om du hade en jättekul kväll och jag är lite avundsjuk, jag vill också ha den superkraften. Man kan ju tycka att en liten fet 33åring inte skall vara något för små 20åringar men tydligen så är man högvilt då. Konstiga småkillar.

2008-10-26 @ 12:04:08
Postat av: Annaa M

Hi hi, jag har också blivit bättre på det där med åren! Som sagt så har de två senaste Irlandsresorna inneburit rekord i bjuddrinkar.

2008-10-26 @ 13:26:49
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh, KSMB... det var bra länge sen jag lyssnade på dem. Alltför länge sen men maken gillar inte gladpunk.

2008-10-26 @ 18:11:49
Postat av: Sassy

Med de superkrafterna skulle du platsa i Heroes!



Vilken rolig kväll det låter som. Vart var ni?

2008-10-26 @ 18:32:09
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Evis

Kan det ha hetat Ritz? Längs vallgraven i riktning mot järnvägsstationen från Kungsportsplatsen sett. Konservatorsutbildningen brukade vara i det huset.

2008-10-26 @ 19:45:03
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0