Färgstänk, punk och kattrumpa

Det är ofta ett enda plagg som styr hela idén om vad man ska ha på sig och idag är det ett par strumpbyxor jag köpte på H&M igår. De är svarta med färgstänk i blått, grön och grålila. Just att stänka färg på kläderna var en viktigt del i de tidiga punkbandens, framför allt the Clash, look, så jag blev inspirerad att lägga till fler punkelement: En annan del av punkstilen var att integrera kläder som tidigare endast burits som en del av en sexuell fetisch i sin vanliga klädsel; och skorna med sina spännen, lack och dragkedjor hör definitivt hemma där. T-shirten är ett nytryck av en klassisk t-shirt från den tiden det begav sig: X-Ray Spex. Sen var jag ju tvungen att ha något mer än t-shirt och strumpbyxor, eftersom jag inte är 17, det inte är London 1977 och jag ju faktiskt inte är punkare heller.
Kattrumpan är en bonus och inte en planerad del av dagens utseende.


Kommentarer
Postat av: Anna

Strumpbyxorna ser jättehäftiga ut! Och väldigt snygg outfit, som klär dig.



Fast mest avundsjuk är jag på kattrumpan. Å vad jag gärna skulle ha en egen kattrumpa. Ja, rentav en hel katt, faktiskt.

2008-10-24 @ 13:13:41
Postat av: Maritha

Och du säger att du inte passar i svart!? Det funkar ju jättebra.



En sån där kattrumpa verkar trevlig och skulle matcha soffan och fotöljen, dock lite tveksam på vad min fågel skulle tycka.

2008-10-24 @ 13:30:08
Postat av: Ellie

Cool outfit!! strumpbyxorna var ju hel läckra! Jag gillar kattrumpan, såå söt! ;)

2008-10-24 @ 17:36:57
URL: http://citycatwalk.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jag älskar när du är rockig!

2008-10-24 @ 18:14:26
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0