Strumpbyxor för giraffer

Strumpbyxor är, eller i alla fall kan vara, ett ondskans påfund: Hur korta ben man än har så är de för korta och dras ner i grenen. Min innerbenslängd är 76 cm, vilket är rätt mycket kortare än "standardkvinnan", alltså den som är standard för konfektion, mäter - och ändå är strumpbyxor ofta för korta. En orsak är förstås att bredden på benen "snor" en del av längden, men jag har inte på något sätt extremt kraftiga ben och det känns som att alla kvinnor råkar ut för strumpbyxor med för korta ben. Men nu har jag hittat deras motsats: spetsmönstrade svarta yllestrumpbyxor från Pierre Robert. Jag köpte ett par på Obs! i lördags eftersom det hade gått en maska i mina vanliga och det här var de enda yllestrumpbyxor som fanns och benen är säkert femton cm längre än mina ben - jag får korva ihop den extra längden överst och ändå blir de lite korviga vid fotlederna; jag hoppas faktiskt att de krymper lite i tvätten.
Men har man långa ben kan jag alltså rekommendera Pierre Roberts yllestrumpbyxor.

Kommentarer
Postat av: Lena

en sak som jag tycker är otroligt konstig är att förra veckan köpte jag ett tvá-pack med strumpbyxor i 70den i grátt och svart, och ett par mönstrade strumpbyxor ocksá 70den, alla i storlek S som vanligtvis funkar mycket bra. samma affär, samma märke (tyska c&a). de mönstrade sitter jättesköna och är itne alls för korta, de gráa är alldeles för smá/korta och de svarta har jag itne prövat ännu. nu undrar jag om de mönstrade i s kanske egentligen skulle vara storlek m men hamnade i fel förpackning? för xs finns inte, och jag vet egentligen att jag borde ta storlek m (men glömde totalt bort det som vanligt). hm. en liknande sak hände mig med ett tvá-pack av h&m's strumpbyxor för inte sá länge sedan. den ena sitter nästan lite för lös, den andra sitter mycket tajt och jag är liiite rädd att dee spricker nágonstans om jag rör mig för snabbt... fár man egentligen lämna tillbaka strumpbyxor efter man har prövat dem hemma??

2008-11-17 @ 18:02:19
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: mallis

Åh det var ett bra tips. Har gått runt hela dan och dragit i mina förkorta och nya! strumpbyxor från h&m.

2008-11-17 @ 20:10:26
URL: http://malliss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Perfekt, jag har långa och fläskiga ben så långa strumpbyxor är eftersökta.

2008-11-17 @ 22:00:24
Postat av: Ragnhild

Ohhh! Stømpebukser for meg!!!

2008-11-18 @ 00:33:19
Postat av: Anna Kittybloggarn

Åh, jag trodde det var bara jag som tyckte strumpbyxor har konstiga mått! Jag drar inte hela historian men knepig upplevelse är det hur somhelst. Tack för tipset!

2008-11-18 @ 08:16:50
URL: http://bloggenomkittydrew.blogspot.com/
Postat av: Natasha

Är man kort däremot brukar de flesta strumpbyxor även kunna fungera som kroppstrumpa. Man kan dra upp dem ovanför tuttarna. Vill man inte ha dem där så så korvar de sig istället i midjan så att man får en liten rulle med strumpbyxetyg där.

2008-11-18 @ 08:38:30
Postat av: Evis

Natasha: Jo, de här når mig "bara" till under brösten, men då har jag ju en extremt lång överkropp.

2008-11-18 @ 09:09:45
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Anne

Här åkte tumstocken fram och när jag står där och mäter kommer gubben och undrar vad i fridens namn jag håller på med.Kan tala om att hade strumpbyxor på mig och att det var svårt att mäta men kom fram till att jag också har korta ben 76cm fick jag till det.

2008-11-18 @ 09:31:29
Postat av: Anna

Ha ha, jag kommer att tänka på Totteboken "Totte klär på sig" där 70-talstotte sliter med de gröna strumpbyxorna. "Strumpbyxorna är sega" berättas det uttrycksfullt och man känner i hela kroppen precis hur sega de där eländena är, när Tottes fötter nått halvvägs genom benen.



Jag som är nästan 1.80 lång med normala ben borde absolut kolla in Pierre Robertstrumpbyxorna. Såg en reklam att de hade en del snygga mönster också, kan ju bli riktigt bra.

2008-11-18 @ 11:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0