Snygga inredningstextilier med medeltida förlaga

Företaget MicaH är ett alldeles nytt företag som tar fram rekonstruktioner av svenska tryckta medeltida tyger. Än så länge finns ett mönster, i två färgställningar, men mer är på väg. Visst är det snyggt?


Bild: www.micah.se


Mönstret kommer från ett antipendium från 1400-talet och tyget finns bland annat att köpa på Historiska museet i Stockholm. Jag tycker att det passar precis lika bra i en modern miljö.

Just nu spelas: Depeche Mode: Love in itself" från Construction Time Again


Kommentarer
Postat av: Maritha

Helt fantastisk tyg. Otur för mig att jag la mina sista pengar på ett tandläkarbesök igår.

2008-05-13 @ 23:09:18
Postat av: Evis

Ja, det var otur, fast kanske inte just för tygets skull - det lär väl finnas kvar till en annan månad.

2008-05-14 @ 20:24:25
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0