Saltfritt

Min rengöring av vinterkängor som jag skrev om i förra posten fick mig också att tänka på hur glad jag är att jag bor i en kommun som inte använder vägsalt; och det är inte bara för att det inte är så långa perioder med snö i Göteborg, det finns många kommuner i Norrland som inte använder det. Jag har bott så länge i Göteborg nu (tjugo år i höst)  att jag nästan hade glömt vägsalt, så när jag första gången besökte svärmor I jönköping en jul för åtta år sen fattade jag först inte vad jag fått på kängorna.
Saltränder är besvärliga att få bort, men lite ättika i vattnet hjälper.


Just nu spelas: Mando Diao: "The new boy" från Ode to Ochrasy

Kommentarer
Postat av: JennyPenny

Jahaja, nu förstår jag. Jag missförstod när du skrev om Gina T i Thn, blev så glad att nån mer satt här och bloggade. Sorry!

2008-05-02 @ 22:54:36
URL: http://www.newsfromthecloset.blogg.se
Postat av: Evis

Svarade på det i den andra kommentarer, men jag växte alltså upp i Norra Björke och har fortfarande kvar familj och kompisar i THN med omnejd.

2008-05-03 @ 07:47:29
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0