Nu vet jag vad mitt blommiga tyg ska bli

Jag visste ju egentligen redan att mitt tyg med stora blå rosor skulle bli en femtiotalsinspirerad sommarklänning, men nu har jag faktiskt hittat en direkt förebild. Från Det gyllene snittet förstås.


Troligen blir det ingen rosett på bältet, men man ska aldrig säga aldrig.

Jag måste nog skaffa mig en vit tyllunderkjol också om det ska fortsätta så här. Problemet är att dansskor.se bara har långa och riktigt vida, jag vill ha en lite mindre stel och som når till strax ovanför knäna - som min svarta från Gina Tricot. Gothbutikerna har ju lite lite att erbjuda i vitt just ;)

Kommentarer
Postat av: joanna

men du är ju så duktig på att sy kan du inte göra dig en själv?



klänningen är mkt vacker, det kommer bli fint med blommiga tyget.

2008-05-21 @ 10:59:25
Postat av: Evis

Jo, det kan jag ju, men att sy i tyll är tråkigt och jobbigt och jag hatar egentligen att rynka saker.

2008-05-21 @ 13:26:27
Postat av: Anna

I Stockholm finns det superfina tyllunderkjolar på Beyond Retro. Jag tror att de är tänkta att ha när man håller på med typ linedance/country.

Men dyra - runt 800 kr. Fast finns i alla färger!



2008-05-21 @ 15:58:40
Postat av: Johanna

riktigt snyggt! Men jag hade också skippat rosetten :)

2008-06-27 @ 10:54:35
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0