Gårdagens klädsel och utgång

Igår var jag ute på krogen med två gamla vänner som numera bor på Gotland. Av naturliga skäl träffas vi inte så ofta numera så vi tyckte det var lämpligt att passa på att träffas - och, som de uttryckte det, till och med gå ut och ta en öl som vuxna människor.
Platsen var Kellys på Andra Långgatan, eftersom det utrycktes en önskan om ett inte alltför dyrt ställe, gärna lite sunkigt. Nu var det ju inte sunkigt och de spelade utmärkt musik hela tiden så vi har bestämt att vi även nästa gång vi går ut på krogen i Göteborg (kan bli vilket år som helst) ska gå dit. Spelar man Clash blir jag glad och spelar man 70-talshårdrock blir A glad. Dessutom fick vi bjuddricka av personalen.

I alla fall, så här såg jag ut.


Topp: Ärvd av mamma, men den är från
Gina tricot och påstås vara en
small!
Resårskärp: H&M
Kjol: hemmasydd
Skor: Skopunkten


Och det passade rätt bra, för det verkar som om Kellys drar till sig ett rätt rockabilly-influerat klientel.


Just nu spelas: Planxty: "Kellswater" från The woman I loved so well

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Ja, jag anser ju att Sejdeln är ett par snäpp sämre. Dessutom är ju husölet på fat Norrlands Guld där.

2008-05-09 @ 12:12:09
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Evis

Sejdeln är riktgit sunkigt, men jag hade glömt vad det hette så det fick bli Kellys när jag föreslog.

2008-05-09 @ 12:28:36
Postat av: Free Fashion Pia

Mycket snyggt!

2008-05-09 @ 13:41:59
URL: http://freefashionblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0