En bättre bild på fruktkjolen

Kombiantionen av sol och värme och lektionsförberedelser ledde idag till både utevistelse och lätt klädsel under densamma. Eftersom jag inte skulle gå någonstans blev klädseln också ledig - en hemmaoutfit helt enkelt.



Den uppmärksamme ser säkert att jag har precis samma kläder som i söndags, men eftersom färgerna på kjolen syntes så mycket bättre på den här bilden tyckte jag att den kunde vara värd att visa igen. Den prickiga väskan är från Lindex och boken är A history of world societies, huvudboken på vår grundkurs. Studenterna brukar säga att den är svårläst och eftersom den har flera olika författare variera kvaliteten mellan avsnitten, men jag tycker att det jag läser om nu: Asien under mellankrigstiden är riktigt, riktigt inspirerande.

Kommentarer
Postat av: donnasandra

Hehe det där är inte min favoritbok ;-) Det är ju nästan samma innehåll som Epos (gymnasiebok) och på Universitetet i Stockholm säger de att författarna (McKay o company) får betalt per ord. Tycker den är mer tråkigt skriven än svårläst så det kanske stämmer? Det jag egentligen skulle skriva var att din klädsel är mycket söt och kjolen helt underbar :-D

2008-05-07 @ 00:26:36
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Evis

Tack Sandra. Det är lustigt att du nämner Epos, för den brukar anses vara bra - men för svår för gymansiet. När det gäller McKay tycker jag nog inte att den är så tjock eftersom dne faktiskt försöker skriva historia för hela världen; det kan jag lugnt säga att mina kursböcker inte gjorde. Tråkigheten/svårlästheten varierar också väldigt mycket efter författare. T ex tycker jag att kapitlen om antiken, och en del av dem om 1900-talet jag läser nu är riktigt bra medan de som handlar om medeltiden verkligen inte är något vidare.

2008-05-07 @ 07:11:31
Postat av: Tina

Gosch vilken fantastisk liten väska.

2008-05-16 @ 19:55:31
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0