Body - nej tack

Ett av de mest hypade plagen just nu på alla modebloggar är Gina Tricots body som finns i massor av färger. Och visst, det är riktigt snyggt och dessutom praktiskt på så sätt att ens topp inte kryper upp ur kjolen eller byxorna. Men på ett annat sätt är body ett av de mest opraktiska plagg man kan ha: När man ska kissa. Och det ska man ju. Bodys knäpps i grenen med tryckknappar eller hyskor och hakar. Jag har (förstås) haft bodys - jag var ju ändå ung på 80-talet - och jag lärde mig snabbt att det är ett litet helsike att få knäppt eller hakat ihop den i grenen inne på en trång offentlig toalett. Det blev förstås extra problematiskt för mig som har så lång överkropp, men jag har svårt att tro att det är enkelt för någon - i synnerhet hysk- och hakvarianten, i synnerhet efter ett par öl.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Body är jättebra! På bäbisar.



Jag tycker det kan vara nog problematiskt med jeans ibland. På mig själv alltså.

2008-05-07 @ 15:56:36
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Maritha

Jag fick alltid skavsår i ljumskarna av att ha body men jag kanske är felskapt.

2008-05-07 @ 16:28:15
Postat av: Maritha

Jag fick alltid skavsår av att ha body men jag kanske är felskapt.

2008-05-07 @ 16:29:40
Postat av: donnasandra

Hehe jag skrattade första gången jag tog på mig min GT-body. Kände mig som en bebis :-D Sen är det ju krångligt när man ska på toa som du säger :-D

2008-05-07 @ 16:34:20
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Anonym

Sandra: Det var för att du var så söt i din som jag mycket kort övervägde att skaffa en.

2008-05-07 @ 16:41:27
Postat av: ingela

Hahaha, jo jag minns med fasa bodyn. Fast utvecklingen kanske har gått framåt så knapparna är mer lättknäppta ?

Hellre tjejer med body än synliga tringtrosor :)

2008-05-07 @ 16:53:32
URL: http://ingelasmobil.blogg.se/
Postat av: Linda

Fast jag tycker inte det är så krångligt att öppna knapparna i grenen. Tar högst två sekunder att öppna och kanske tio att trycka fast dem igen, men det kan jag leva med.

2008-05-07 @ 19:24:01
Postat av: Bim H-D

Hm, Body HAR jag testat - förra vevan. Nopp, aldrig mer!!! Hemskt, även på mig med kort överkropp... Gå på toa när man hade stått i kö för det en stund - trångt utrymme... mardröm!!!

String kommer inte ens på frågan, nej!!! Så det är pest eller kolera, helt enkelt... För min del... Men, på andra kanske det är bättre med body? ;) Men, string är inte till för någon alls!!! ;)

På tal om stil... är detta stil?

http://www.ulflundin.se/common/capitex/misc/popup.aspx?Title=Lundins&ActivePage=/pages/bilder.ascx&OBJGUID=3H5T1EI4BCQMLUP2&OBJTYPE=CMVilla&typ=alla

Men ingen smak? ;)

Må så grankott...

2008-05-07 @ 19:24:31
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: sabina

Jag kan ha body på mig om jag får ha blöja under. Då får jag en gullig rumpa och det slpper krisa sig när man blir kissig...

2008-09-15 @ 11:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0