Varför ska det vara så nuttigt?

Varför är det så att även om de flesta designers som visade blommigt för våren 08 (i princip alla) gjorde det i form av storblommigt eller mer vildvuxet blommigt, med många olika blommor i mönstret, så är det vi ser i svenska modereportage och i kedjornas utbud framför allt sött småblommigt. Som egentligen bara Luella visade. Missförstå mig inte, jag är helt för gulligt småblommigt, men jag hade gärna sett mer av det andra också - jag vill hellre ha den här klänningen av Gaultier än en småblommig tunika i A-modell om vi säger så.

image748

Bild: style.com

Men varför ser vi inget sånt? Är storblommigt för exhibitionistiskt och svårt för den svenska nationalkaraktären månne?


Just nu spelas: Teenge Fanclub: "Song to the Cynic" från Thirteen



Kommentarer
Postat av: joanna

jag håller med dig.
stora härliga och färgglada blommor.
det vill jag ha betydligt mkt mer än de där småblommiga sakerna som bara får mig att tänka på små tygrutor man kunde köpa till sina dockskåp och annat pyssel.
på panduro kanske det var?

2008-03-13 @ 08:23:27
URL: http://vackrakladerochannat.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Ooh, en matchande fusktatuering! Väldigt fint.

2008-03-13 @ 09:41:22
Postat av: Kajsa

Jag förstår vad du menar. Meeeeeen. Jag har lyckats hitta både en och två storblommiga klänningar nu så jag känner mig lite på den säkra sidan.

2008-03-14 @ 12:11:49
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Evis

Schyrre, som vi säger i den här delen av landet.

2008-03-14 @ 17:59:45
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0