Varför är jag inte mindre??

De har en jättesnygg liten rutig kavaj på H&M Divided som jag väldigt gärna skulle vilja ha. Men Divided görs ju bara upp till storlek 42 och även om jag bisarrt nog kan ha H&Ms kjolar i storlek 42 (så länge de är vida och utställda över höften) är det inte samma med överdelar.
Jag ska egentligen inte kunna ha storlek 42 i kjolar heller, men det beror väl på hur mycket rörelsevidd man vill ha och jag gillar att linningen sitter tätt intill i midjan, så att kjolen stannar där, och då blir skillnaden mellan de 80 cm som är storlek 42 enligt H&M och mina 83 cm inte så stor. Skillnaden mellan storlek 42s 96 cm byst och mina 106-107 cm är ju då något större. Fast jag kunde inte få ihop kavajen i midjan heller, den var skuren för att sitta riktigt tajt. Om de bara hade gjort den i storlek 44 också...


Just nu spelas: Ebba Grön: "Tyst för fan"


Kommentarer
Postat av: Gab

Jag kan trösta med att den är svår att knäppa i midjan ibland även för en tanig 34:a. Men jäkligt snygg.

2008-03-01 @ 23:52:34
URL: http://derkohlkopf.blogg.se/
Postat av: Evis

Tack Gab! Det är faktiskt en tröst :)

2008-03-02 @ 11:55:22
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0