Söt empire hos Ellos

Den här klänningen, som just kommit in på Ellos tycker jag är mycket söt:

image753

Den påminner både till konstruktion och stil rätt mycket om "riktiga" empireklänningar, såna man bar runt 1800-1815. Som till exempel kan anas på denna bild från den enda rätta filmatiseringen av Jane Austens Stolthet och fördom, den från 1995 med Jennifer Ehle och Colin Firth.

image754


Just den här har inte dragsko runt halsen och under bröstet, och jag kunde inte hitta någon bild på hennes blommiga muslinsklänningar, men det var faktiskt rätt vanligt; ni får tro mig.

Nu är jag i och för sig jättetrött på empireskurna klänningar efter de senaste årens överdos och dessutom är det stor risk att dragskon hamnar brösten istället för under när man har lite större byst, men jag tycker i alla fall att den är fin - jag kommer bara inte att köpa den.


Just nu spelas: The Jam: "Thick as thieves"


Kommentarer
Postat av: Älvan

"den enda rätta filmatiseringen av Jane Austens Stolthet och fördom"

Ack, hur rätt har du inte i det uttalandet. Jag instämmer till fullo.

2008-03-14 @ 21:46:20
URL: http://aelvan.blogspot.com
Postat av: Inger

Tänk att jag såg hela serien igår som förberedelse för sista tentan (i reglerteknik som inte har något med saken att göra:-)) Fantastisk är den

2008-03-15 @ 00:55:51
Postat av: Maritha

Synd på det mesiga tyget annars hade jag kunnat tänka mig den.

2008-03-15 @ 12:48:27
Postat av: Bim H-D

Hm, dessa klänningar/tunikor är härliga, men... just, men... vilka köpare är de gjorda för egentligen? Man ska troligen vara a-kupa? möjligen b-kupa? Har inte testat så många själv, men... Har en dotter som är XS-S i storlek, dock har hon kupa D, eller DD i överdel... Ja, att hitta de i bh, när man är 70, hm... göm det.. och provar hon en sådan här söt sak så var sitter rosett, knyt, söm då månne? Ja, även om hon tar en M i storlek... Jag bara undrar - ibland... :(
Må så gott... värmländskan Bim

2008-03-15 @ 13:31:04
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0