För mycket

Efter en starköl, en lättöl, ett halv glas vin, mycket god mat och ungefär 15 tal är jag för trött för att fortsätta festa och ska nu gå och lägga mig. 15 tal är för många, tal över tre minute rär nästan alltid för långa - det var alla de här - ett femton minuters tal där tolv minuter handlar om dig själv och tre minuter om festföremålet ger ett självgott intryck.
När talen väl var slut var det mycket svårt att hitta tillbaka till festlusten. Vi hade dock mycket trevligt sällskap till bordet.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Usch så hemskt, tänk att folk inte kan tänka sig för!

2008-03-29 @ 01:15:59
Postat av: Anonym

Hmm, jag minns ett tal på din disputation där ungefär fem sekunder handlade om dig och resten om talaren... Men det var nog inte lika långt.

2008-03-29 @ 08:04:21
Postat av: Evis

Jag tänkte på det också, men vännen D höll nog bara på en 7-8 minuter max. Eftersom ditt tal, Annaa, chokcade folk så mycket är det dock ingen som kommer ihåg hans tal.

2008-03-29 @ 09:02:33
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Tihi, det var inte jag som skrev den andra kommentaren ovan, men jag skulle gott kunna ha gjort det. Dock var det ju många som uppskattade just det talet, trots allt, ska väl sägas till D:s försvar. Eller var entusiasmen bara artig.

Chockade? Jag fick så många berömmande kommentarer SÅ...

2008-03-29 @ 11:49:45
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0