Duktig

Jag har varit duktig och sprättat bort ärmarna och format om ärmkullarna på den blommiga jackan idag. Imorgon ska det sicksackas och sys och så ska jag slutligen eventuellt binda sömmarna med band igen - det är en listig idé när det är syntetsatin som rispar upp sig bara man tittar på den.
Dessutom ska jag göra en toile för en pennkjol till vännen Sara så att jag kan ta foton som jag kan lägga upp med förklarande instruktioner i bloggen sen - så att folk får veta hur man gör sitt eget snäva kjolmönster.


Just nu spelas: The Smiths: "Bigmouth strikes again"


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Sa jag att jag köpte Lindex svarta pennkjol. Den är askonstig i midjan men passade mig.

2008-03-23 @ 23:06:19
Postat av: Evis

Vad bra! DEt är ju så, allt passar inte alla men ibland funkar det.

2008-03-24 @ 08:32:22
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Telefonissan

Tackar båda. Skall prova den där på Lindex. Toppen också om Evis förklarar hur jag gör ett mönster. För det vore väldigt bra att ha ett eget grundmönster på snäv kjol.

2008-03-24 @ 11:23:34
Postat av: Telefonissan

Häpp! Idag fick de äntligen till det. Du har reklam för symaskiner!

2008-03-24 @ 12:49:48
Postat av: ingela

Jag såg en tjej på rockbaren i precis den jackan och då tänkte jag på dig :)

2008-03-24 @ 23:16:25
URL: http://ingelasmobil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0