Dagens: starkt 80-talsinfluerat

Med snöstorm utanför försvann mina ursprungliga klädselplaner fort och istället blev det något väldigt 80-talsinspirerat. De flesta av er som läser det här har väl egna minnen av decenniet, men om man läser tidningars modereportage skulle man kunna tro att 80-talet bara var neon och stentvättade jeanskjolar, men så var det ju inte - det var också vida vadlånga kjolar med lösa toppar med vida ärmar och det var trekantiga schalar. Och baskrar. Min tunika är lite lång, men annars hade man nog kommit undan, fast man borde haft en gubbhatt med chiffongscarf istället kanske, och en brodyrunderkjol som stack fram. Men nu klär jag ju mig för idag, inte för att återskapa en viss stil - det slog mig bara hur 80-taligt det såg ut.

image764
Basker: Åhléns
Schal: Myrorna i Linköping
Tunika: Hemsydd
Topp: Myrorna här i stan
Bälte: Stadsmissionens 2nd hand
Kjol: hemsydd
Strumpor: Surprise Ribs från SockDreams



Just nu spelas: Schytts: "Blåvitt-Blåvitt" från Änglalåtar - autoamtiska spelningslistor är intressant.


Kommentarer
Postat av: Sara

Allt blir automatiskt 80-taligt med basker eller vegamössa till. Det spelar ingen roll hur det såg ut innan. Det är nog en naturlag. Jag har tänkt på det.

2008-03-17 @ 21:59:12
Postat av: Blåa Anna

Den är verkligen vacker din gråa tunika! Väldigt snyggt ihop med sjalen också. Skulle vara fint och vårigt ihop med ett par strumpbyxor i klara färgen istället för långkjol någon dag när det inte är snöstorm.

2008-03-17 @ 23:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0