Bedårande från Permanent Vacation

Jag var inne på Monki igår och tittade bland annat på Permanent Vacations kollektion för Monki. Det fanns bland annat en helt bedårande klänning i rutigt i ljusblått och rosa. Bilden nedan gör den inte alls rättvisa, dessutom passade faktiskt storlek L mig. Den har falsk knäppning på kjolen, jag vet inte riktigt varför, och ingen öppning utan man drar den över huvudet. Det gick bra trots min byst, och man har faktiskt gjort veck ner mot midjesömmen under bysten, vilket alltså betyder att vi här har ett par svenska designers som vet att kvinnor har bröst och till och med tar hänsyn till detta när de konstruerar sina kläder.

image776
Bild: www.permanentvacation.se

Inte var den speciellt dyr heller: 600 kr. Min största invänding mot den är att man inte på något sätt passat in ränderna på kjolen med livet, men det är nog bara jag som är gammalmodig. Det kan hända att jag köper en sån här - å andra sidan har jag hemskt mycket tyg att sy sommarklänningar av, och det talar ju emot ett köp.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Tror den skulle blivit tråkig med mönsterpassning. Håller med, flera av de där kläderna är riktigt jäkla fina!

2008-03-22 @ 02:15:54
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Annaa M

NU kan man för övrigt se första bilden från dotterns kollektion på min blogg!

2008-03-22 @ 02:18:06
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0