Luggen

Min lugg börjar nu få ett distinkt "för-långt-utseende", dvs den lockar sig utåt i topparna. Det finns två sätt att lösa detta:

1. Klippa den.
2. Använda någon form av platt- eller locktång. Efter mitt inköp av "hårmultiverktyget" har jag ju faktiskt båda.

Av dessa väljer jag nr 3: att ignorera att det ser fånigt ut och undvika speglar - jag är alldeles för lat för att hålla på och styla håret. Tyvärr. Klippa kan jag  inte göra förrän efter Medeltidsveckan eftersom man inte hade lugg på medeltiden och det är mycket lättare att nåla upp och dölja en lång lugg än en kort.

Och så har jag ju snedlugg ibland

Kommentarer
Postat av: Telefonissan

Nr 4: Ta raklödder eller lite tvål och gnugga in. Obs inte för mycket... Rufsa till/gnugga upp till en äkta 80-talslugg.

2008-06-27 @ 09:44:00
Postat av: Evis

Käckt. Jag har faktiskt till och med frisyrskum hemma, det är ett utmärkt medel att få håret att bli "smutsigt" och därmed lite lättare att sätta upp ifall man har glömt sig och råkat tvätta håret innan man ska göra något som kräver uppsatt hår.

Raklödder har vi däremot inte, eftersom min man dels alltid har använt tvål, dels har helskägg numera.

2008-06-27 @ 10:12:07
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0