Ärvt glitter

Det är kul att ärva/få kläder. Den här tröjan har en bekant till mamma haft. Jag var tveksam först eftersom jag inte är någon anhängare av polo och eftersom den röda färgen egentligen har en lite för varm ton för att vara idealisk till mina egna färger. De instickade lurextrådarna i guld övertygade mig dock om att den var så kitschig att den nog borde bo i min garderob i alla fall.



Just den här kombinationen: stor stickad tröja och shorts ser man ofta på modefotografier; jag undrar varför - är det kallt nog för tröja är det väl också för kallt för korta shorts? Och tvärtom.

Ser ni märket mitt på mitt ben förresten? Det är såret från när jag ramlade på tåget på väg til Malmö i mitten av maj!

Kommentarer
Postat av: Maritha

Den tröjjan tycker jag verkligen skall få bo i din garderob. Rött och kitsch är aldrig fel.

2008-06-27 @ 16:27:42
Postat av: Annaa M

Jo jag har iakttagit utvecklingen av sårskorpan! Seg jäkel!



Jag är kass på att ärva kläder.

2008-06-27 @ 22:18:46
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Monika

Själv tycker jag att den kombinationen är praktisk när man ska vara ute ett tag och inte vet precis hur varmt det kommer att vara hela tiden. När man inte har på sig tröjan kan man knyta den runt midjan eller axlarna - mycket smidigare än att byta mellan shorts och långbyxor till exempel.

2008-06-28 @ 10:38:36
Postat av: Evis

Jag visste att någon hade svaret :)

2008-06-28 @ 10:39:38
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0