Utmanad

Jag blev utmanad av Pia och som den lydiga bloggare jag är så svarar jag förstås.

Regler:
- Beskriv först reglerna
-Svara på alla frågor
- Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din .
- Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!


Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
1. Åka med äldsta dottern till Östra sjukhuset för att röntga hennes knä.
2. Köpa tyg till en medeltidssärk till minsta dottern.
3. Gå på Bolaget.
4. Laga middag.
5. Dricka vin med Caroline (jag tycker att det rimmar så bra)

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag hade precis blivit antagen på forskarutbildningen, men saknade finansiering så det skulle dröja två år tills jag kunde börja. I februari hade tvillingarnas pappa och jag flyttat isär och Rickard och jag var officiellt ett par. Jag hade fått diagnosen psoriasisartrit året innan och var ganska mycket sjuk under hela året.

Ställen du bott på?
Grästorp
Falköping
Norra Björke (ligger utanför Trollhättan)
Göteborg

 Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Köpa ett stort hus här i Johanneberg. Egentligen är vi inte mycket för hus för huset skull, men jag skulle vilja ha 100 kvadratmeter till.
2. Åka till Japan med Valeria och till massa andra ställen med familjen.
3. Köpa massor med böcker om textil, dräkt och mode.
4. Forska och skriva böcker utan att behöva oroa mig för varifrån nästa lön ska komma och utan att behöva slita som ett djur med långa ansökningar om forskningsanslag som man sen ändå inte får något för.
5. Det här snor jag från Annaa: ge pengar till Miljöförbundet Jordens Vänner så att de kan ge Patrik en anständig chefslön och anställa en organisationssekreterare på heltid flera år framåt utan att krusa nyckfulla anslagsgivare.

Jag utmanar DonnaSandra, Sassy, Elise och Jelena, sen kommer jag inte på några fler som inte redan har gjort den.

Kommentarer
Postat av: Sassy

Åh, så jag blev utamanad av dig med, vad kul!

2008-07-02 @ 17:29:08
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Elise

Knepigt, men jag antar utmaningen. Vad gjorde jag för 10 år sedan???

2008-07-02 @ 18:40:09
URL: http://www.elisestextilsida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0