Före och efter

Vissa kläder håller hur länge som helst. Den här skjortan sydde min mamma till mig när jag gick andra året i gymnasiet (1986). Tyget påstods vara siden, en karl i byn som åkte till Thailand på bröllopsresa hade fått uppdrag att köpa tyg, och det trodde både jag och mamma då, men när jag kände på tyget nu kändes det tydligt att det var polyester. Jag kan bara skylla på min ungdom och oerfarenhet.
   I vilket fall så använde jag den mycket under flera år, varefter den så småningom började användas av min syster och nu slutligen har tagits över av Valeria. En tråd har dragits från satinväven och det finns två små fläckar på ena ärmen; jag minns till och med vad de är av: smörja från en moped, men annars är den nästan som ny.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Syns allt t o m på fallet att det är polyester, men fin ändå! Den är lite omsydd va´? Kortare.



Vad var det för ett vilt party du deltog i??? Har aldrig varit på fest där pojkarna burit omkring på varandra så där.

2008-07-21 @ 12:09:11
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Evis

Inte omsydd vad jag vet, har svårt att tänka mig att syrran gjort det. Den är fållad på maskin i nederkanten! Morsan hatar handsömnad.



Festen var hemma hos mig, det är vår trädgård vi står i; den korta killen bredvid mig är min dåvarande.

2008-07-21 @ 12:55:26
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Den ser längre ut på dig, en bra bit. Kanske krympt?

Det är kul när barnen kan ärva. Siri har ju gått omkring mycket i mina gamla kläder. Borde förstås sparat mer men man kan ju inte släpa med sig hur mycket som helst genom livet.

2008-07-21 @ 14:34:28
Postat av: Evis

Jag vet inte, men en sak är ju att jag uppenbarligen inte har behå och utstående bröst stjäl ju längd.

Det är nog troligare att syrran klippt av den; det skulle ju förklara att maskinfållen är lite rynkig.

2008-07-21 @ 16:48:07
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Jäpp, klippt, min syster skulle å andra sidan inte ens klarat en maskinfåll.

2008-07-21 @ 17:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0